Det kan være vanskelig å vite hva som hjelper deg lykkes som entreprenør, her er 7 elementer vi mener kan hjelpe deg på veien.‍ De fleste utfordringene ved å starte en bedrift er knyttet til å gjøre de små tingene riktig.

Som enhver god trener har sagt på et eller annet tidspunkt: lær deg det mest grunnleggende først. Hvis du tenker på å starte en liten bedrift, sørg for at du følger disse syv viktige tipsene for små bedrifter:

1. En identitet 

En sterk bedriftsidentitet hjelper en organisasjon med å skille seg fra konkurrentene og opprettholde en personlighet som publikum enkelt kan assosiere merkevaren med. De enkleste måtene man enkelt kan skape gjenkjennelse er i form av en god logo, en gjennomgående fargepalett og satt typografi. 

2. Målgruppe

Ved å identifisere målgruppen din kan bedriften din fokusere på en målrettet markedsføringsinnsats og penger på gruppene som mest sannsynlig vil kjøpe fra deg. På den måten genererer du kundeemner på en effektiv og rimelig måte. Les mer om effektive markedsføringsmetoder her.  

3. CRM 

CRM-programmer hjelper selgere med å optimere sine daglige tidsplaner og prioritere oppgaver for å sikre at kunder ikke blir ignorert, og at de viktigste i kundeporteføljen blir kontaktet i tide. En god CRM effektiviserer salgsprosessen og hjelper selgere tilbringe mer tid med kunder, noe som fører til flere avsluttede avtaler og en sterkere kundebase.

4. Visuelle elementer

Visuelle elementer av merkevaren er grunnlaget for merkevareprosessen din, den gjør at du skiller deg ut fra konkurrentene. Disse elementene tar utgangspunkt i din visuelle profil kan bestå av for eksempel e post signaturer, visittkort, skilter, foliering av bil, klær.  Visuelle elementer i merkevarebygging er det avgjørende grunnlaget for enhver merkevareutvikling

5. SEO

Søkemotoroptimalisering, eller SEO, er en strategi for å forbedre nettstedets rangeringer i søkemotorresultater. Det innebærer å identifisere hvilke søkeord og fraser målgruppen din bruker når du leter etter produkter eller tjenester som dine, og deretter jobbe mot å rangere godt for disse søkene.

6. Ekspertise 

En forståelse av viktige forretningskonsepter og verktøy kan være til nytte for fagfolk på alle nivåer og bransjer.

I dagens samfunn trenger man likevel ikke nødvendigvis en ekspert i hver enkelt kategori, men å ha en grunnleggende ekspertise i det mest fundamentale er en fordel. Ikke vær redd for å ta et online kurs, det finnes utrolig mange flotte læringsplattformer ett tastetrykk unna. 

7. Tilstedeværelse 

Når en bedrift har en digital tilstedeværelse, gjør det det mye enklere for kunder å finne deg. Som oftest vil en kunde henvende seg via internett når han eller hun leter etter en bedrift eller et produkt. Selv om du har en fysisk virksomhet, trenger du en digital tilstedeværelse for å være tilgjengelig på alle plattformer. Vi gjør det veldig enkelt å komme på nett, se her.